måndag 31 oktober 2011

Har ju glömt att berätta om...

Hej igen!
Har kommit på att jag glömt berätta om när vi var i stallet i lördags.
Vi började med att rida lektion, då fick jag en häst som heter Picasso.
Vi var bara tre stycken på lektionen! :)
Vi red i lilla paddocken ( har jag berättat att det finns en stor och liten paddock? ) och eftersom vi var så få så fick vi galoppera på fyrkantsspåret samtidigt idag ( vi brukar nästan aldrig galoppera alla samtidigt, det skulle nog inte få plats i lilla paddocken! ) och det gick bra, fast Picasso tyckte att det var svårt att galoppera i höger galopp. Sedan fick vi trava över ett litet hinder och efter det fick vi hoppa studs! Det var jättekul, fast vi hoppade bara över två hinder, Picasso var jätteduktig och skuttade snällt över hindrena. ;) Dem var inte så höga, det första hindret låg väl runt 30-40 cm och det andra på 40-50 cm.  ;)

Efter vi ridit lektion så red vi Mindy, vi travade lite över bommar och jag tränade mycket på volterna, serpentiner och åttor i både trav och galopp. Det gick bra.  Jag tog faktiskt med mobilen så vi filmade lite med den ( min kamera var inte laddad) men jag vet inte ifall det blev några bra filmer eller inte. Isåfall så ska jag klippa ihop en film och lägga upp här, den kommer kanske imorn ( tror inte jag hinner fixa den idag ) isåfall.

Ska till Mindy imorn också, ska försöka komma ihåg att ta med kameran då.

Ha de gött och fortsätt ge förslag på vad jag ska skriva om, Kram Evelina!

Inga kommentarer: