fredag 30 september 2011

Till stallet och provlasta Mindy idag...

Hej! Jag hann aldrig blogga i onsdags eftersom jag kom hem ganska sent och inte igår heller eftersom jag pluggade då och sedan åkte vi och handlade. Så jag bloggar idag. ;)
Jag börjar med att berätta om onsdagen...
Då var jag ju i stallet och pysslade med Mindy. Jag började med att mocka eftersom hon stog i hagen och mumsade på hö. Sedan hämtade jag henne och borstade. Sedan red jag i paddocken barbacka och sedan red jag ut med två tjejer som heter Julia och Johanna, deras hästblogg heter http://machine.webblogg.se ,så titta gärna in på den, bra blogg med bra uppdatering och roliga inlägg. Som ni kanske förstår brukar dem också vara i stallet ;) Men iallafall red vi ju somsagt ut tillsammans, jag red ju Mindy barbacka och det gick jättebra. Vi red ner i sandgropen som är fylld med vatten och i dödsbacken. Efter jag hade ridit borstade jag av henne och ställde in henne i boxen och fyllde på nytt vatten, ställde hö och gjorde iordning hennes foder. Det var väl det som jag gjorde i stort. ;)

I dag ska jag till stallet och vi ska prova att lasta henne så att vi vet lite hur hon är att lasta och hur vi ska göra på söndag morgon. :D Det ska säkert gå bra. ;)


Ha de gött, Kram Evelina!

1 kommentar:

Johanna sa...

Tack så jättemycket Evelina! <3 Lycka till på Söndag nu!!!!