måndag 19 juli 2010

Pysselträff

Igår var jag på en pysselträff, mara eller vad man nu vill kalla det, på scrap och hobby.


Det var roligt iallafall men jag tror att alla blev lite trötta på slutet (vi pysslade ju från tio på morgonen till åtta på kvällen)!:) Det var utmaningar hela dagen och man hade inte så mycket tid på sig så jag utmanade verkligen mig själv och var med på alla.Jag som bara brukar göra ett kort per dag gjorde nu fyra kort och en namnskylt!:)










Här kommer bilder på korten men tyvvär inte på namnskylten eftersom man skulle göra namnskyltar till varandra.



























Här är en bild på alla korten jag gjorde.





































Här är en bild på det första kortet där utmaningen var att man skulle använda någon av The greeting farms stämplar som dom hade i en låda där ( jag har inga själv men dom är väldigt söta tycker jag).

Man skulle också göra en annorlunda kortvikning och jag gjorde som ni kanske ser ett portkort som det kallas.

Textstämpeln är också från The greeting farm och även den hade dom i lådan man fick välja ur där. Mönsterpapprena, det lilavinröda och det bruna köpte jag där men det vita ( cardstock ) själva kortbasen hade jag mig hemifrån. Rosorna köpte jag där och blingstenarna hade jag med mig hemifrån. Motivet är färglagt med promarkers vilket jag köpte två nya av där. En rosa som heter Antique Pink och en blå som heter Powder Blue.















Här ser man lite bättre att det är ett portkort.










Här är en bild på det andra kortet där utmaningen var att användaTim Holtz produkter.

Papprena är samma som från det förra kortet det är bara det att det vinröda är baksidan av det mönstrade lilavinröda pappret. hjärtat vingarna och kronan är en die av Tim Holtz.

Även stämplarna är från Tim Holtz och dom är stämplade med distresser. Jag har distressat alla papprena förutom det bruna och det vita ( fast det råkade komma lite på det vita ändå).

Även hjärtat, vingarna och kronan är distressade (Fast det syns inte att kronan är distressad).

Distresserna kommer också från Tim Holtz.














Här är det tredje kortet som jag gjorde och där var utmaningen att man skulle följa en skiss och det skulle finnas med minst en utstansad pappersblomma av dem blåa blomstansarna som fanns där. Det skulle också finnas med något oranget,något blått och något brunt. Jag vann utmaningen med det här kortet!:) Motiven är min egen stämpel och den kommer från kortmakaren och dem är färglagda med promarkers. Alla papper förutom det bruna mönsterpappret och den bruna cardstocken har jag tagit med hemifrån. Dem andra två köpte jag där. Pärlbandet som jag har satt som en swirl har jag tagit med mig hemifrån och rosorna köpte jag där. Blommorna har jag stansat ut ur vit cardstock med en blomstans som fanns där.

Bokstäverna har jag också stansat ut ur vit cardstock med em alfabetsdie som kommer från Quickutz tror jag.










Här är det fjärde och sista kortet som jag gjorde under dagen och även detta vann jag med!:)

Utmaningen gick ut på att man skulle använda sig av matrialet man fick i välkomstpåsen (man fick en välkomstpåse när man kom dit) som antingen gick i temat sagohalloween eller resa.

Jag fick som ni kanske ser sagohalloween vilket jag blev mycket glad över. :) Som sagt skulle man använda sig av matrialet man fått till att göra ett kort, en layout eller något annat.

alla papper,blommor, rosor och dekorationer som jag har använt kommer från välkomstpåsen.

Jag har distressat både den röda cardstocken, det blåa mönsterpappret och kanterna på bilden med Alice i underlandet (som jag också har klippt ut ur ett av papprena jag fick).

Texten En Sagolik Halloween har jag skrivit med en penna som jag fick låna av min morbrors fru som också var med på träffen. Det var hon som frågade om jag ville följa med och det ville jag såklart!:)

Personligen tycker jag att det här kortet var det bästa av korten jag gjorde under dagen.



Nu tror jag att jag ska scrappa lite.

Ha det bra!

2 kommentarer:

Anna sa...

Vad roligt vi hade och du var så duktig. I morgon går vi vidare och ska ha en kul dag.

Kram

Anna sa...

Vad fin din blogg blev.