söndag 3 juli 2011

Hejsan Svejsan, Jag har mycket att berätta!






Hej! Har tänkt att jag ska börja blogga igen! Det var väl nästan ett år sen jag bloggade sist, så jag har väldigt mycket att berätta och en del bilder att lägga upp, så det här kommer bli ett lååångt inlägg!







  • Scrapbooking

Här kommer lite bilder på vad jag har scrappat under 2010 och 2011. :)




Här är en namnskylt som jag gjorde för ett tag sen... Blev ganska nöjd med den faktiskt.
Stämpeln är från magnolia och jag har fått lånat den av min kompis som också scrappar.

Jag stämplade direkt på det vita cardstocket och färglade med promarkers. Det blev ganska bra även fast jag stämplade och målade direkt på cardstock. Swirlstämpeln i bakgrunden har jag också lånat av min kompis fast den vet jag inte vart den kommer ifrån. Bokstäverna har jag stansat ut med min Epic six och sedan tror jag faktiskt att jag målade dem med blå promarker.Kommer inte ihåg riktigt för det var somsagt ett tag sen jag gjorde namnskylten. ;) Rosorna har jag gjort själv och den blåa tror jag att jag också målade med promarkers. Till slut hade jag på brun chalkstämpeldyna på det hel. Även den tror jag att jag lånade av min kompis. :)




Här är en närbild på motivet, blev som sagt ganska bra tycker jag :)


Här är en närbild på dem egengjorda rosorna.



Här är en väldigt suddig bild på namnskylten, vet faktiskt inte varför den kom med men nu vet jag inte hur man tar bort den så den får vara kvar. ;)





Här är en bild på ett rosa julkort som jag har scrappat. Jag blev inte jättenöjd med det. :) Textstämpeln har jag stämplat med en brun chalkstämpeldyna som jag lånat av min kompis. Jag har även använt den stämpeldynan runt kanterna på kortet, på blommorna och runt kanterna på pappret med motivet. Stämpeln är från Magnolia och jag har fått låna den av Anna. Jag har färglagt motivet med promarkers. Bandet och blingstenarna har jag fått av min kompis. :) Blommorna är mina egna och bradsen i mitten också. Den prickiga blomman har jag stansat ut. :)









Här är en närbild på motivet, en lite söt ängel. :)










Här är en närbild på texten.







Båda dem här ¨alstrerna ¨ har jag gjort under 2010 tror jag och min ¨scrapstil ¨ har nog ändrats lite sedan dess. Men jag lovar att ni kommer att få se mer av vad jag scrappar så fort som möjligt.










  • Resa till Gran Canaria










Vi har som sagt varit på resa på ön Gran Canaria där min kusin Alice och hennes familj bor ,och hälsat på dem.
Det var jättekul och vi stannade där en vecka! :) Här kommer några bilder från det men jag kommer att lägga ut mer bilder en annan gång. Nu kommer mest lite bilder på landskapet/ naturen där.






Först, en bild på en röd hibiskus. Tycker att bilden är ganska fin men den kunde varit lite klarare. Tycker att hibiskus är så fina blommor. :)











Här är en bild på en stor kaktussamling på hotellet. Rätt så häftig eller vad tycker ni?















Här är en annan rätt så häftig bild på en grupp palmer. :)












Vi åkte upp för ett rätt så högt berg när vi var där och här är en bild som jag tog på vägen upp. Det var väldigt roligt och häftigt! :D










Här är en annan bild som också är tagen på väg uppför berget. Den hade varit perfekt om inte den där blåa jackan i vänstra hörnet kommit med! :)









Mer bilder från resan kommer en annan gång.







  • Hästar och ridning










Här kommer lite bilder från när jag och min lillasyster har varit i stallet. Jag vet inte om jag har berättat det men jag har iallafall slutat rida på Ängens gård och börjat rida på en ridskola som heter Ängkullens shettisridskola. Vi hyr även en shettis som heter Tummen där på söndagar. Alltså har vi inte kvar Bella längre.





















Här är en väldigt gammal bild och jag var nog runt 8 år då. Men det är på Stall ängkullen fast på tiden tiden var det ingen ridskola där utan man kunde bara boka in privatlektioner. :)











Här är en bild från i höstas där jag leder min lillasyster på hennes ridlektion, hon rider också på Ängkullen, fast då had inte jag börjat rida där än.


Hon rider barbacka på en häst som heter Kallebalik, fast kallas för Kalle.





Nej, nu hinner jag inte skriva mer det kommer fler bilder en annan gång så att ni får se hur jag rider nu:)




Ha det gött;) Kram Evelina


Inga kommentarer: